Monday, 22 November 2010

A MICHAEL JACKSON INSPIRATION





Yesterday we had the pleasure of seeing another great performance
at 
CIRQUE DU SOLEIL
KOOZA  story line comes from the Sanskrit word "koza"
which means
"BOX OF TREASURE"
KOOZA tells the story of The Innocent,
 a melancholy loner in search of his place in the world. 
Stephen Landry dressed in a blue and white striped outfit, clutching a kite to his body, playing an ingenious innocent wandering about the stage. He is introduced to the circus world by con artist Jason Berrent, looking like the god Mercury in a candy stripe outfit.

PLAYING NOW AT BICENTENNIAL PARK
DOWNTOWN  MIAMI


Cirque du Soleil 
 (French for "Circus of the Sun," in English ) is anentertainment company. Based in MontréalQuébecCanada andlocated in the inner-city area of Saint-Michelit was founded inBaie-Saint-Paul in 1984 by two former street performers, Guy Laliberté and Daniel GauthierInitially named Les Échassiers they toured Quebec in 1980 as aperforming troupe and encountered financial hardship that wasrelieved by a government grant in 1983 as part of the 450thanniversary celebrations of Jacques Cartier's discovery of Canada.Le Grand Tour du Cirque du Soleil  was a success in 1984, andafter securing a second year of funding, Laliberté hired Guy Caronfrom the National Circus School to re-create it as a "proper circus".No ring and no animals helped make Cirque du Soleil the moderncircus (" Cirque Nouveau"/New Circus) that it is today. Each show is a synthesis of circus styles from around the world,with its own central theme and storyline. They draw the audienceinto the performance through continuous live music, withperformers rather than stagehands changing the props, and byhaving no curtains. After critical and financial successes ( Los Angeles Arts Festival) and failures in the late 1980s, NouvelleExpérience  was created – with the direction of Franco Dragone –which not only made Cirque profitable by 1990, but allowed it tocreate new shows. Cirque expanded rapidly through the 1990s and 2000s, going fromone show with 73 employees in 1984 to approximately 3,500employees from over 40 countries producing 15 shows over everycontinent, with an estimated annual revenue exceedingUS$600 million. The multiple permanent Las Vegas shows aloneplay to more than 9,000 people a night—5% of the city's visitors—adding to the 70+ million people who have experienced Cirque. In2000, Laliberté bought out Gauthier, and with 95% ownership, hascontinued to expand the brand. Several more shows are indevelopment around the world, along with a television deal,women's clothing line and the possible venture into other mediumssuch as spas, restaurants and nightclubs.Cirque's creations have been awarded numerous prizes anddistinctions, including BambiRose d'Orthree Gemini Awards andfour Primetime Emmy AwardsIn 2004, Interbrand's poll of brandnames with the highest global impact ranked Cirque du Soleil asnumber 22.




No comments:

Post a Comment